Shipping & Retour Policy

SHIPPING & RETOUR POLICY - VERZEND EN RETOURBELEID
( Bijgewerkt* op 10.02.2022 )

  

Op het gebruik van deze website www.sirgeorges.be zijn onderstaande beleidsvoorwaarden van toepassing.  Door gebruik te maken van deze website, en online webshop wordt u geacht kennis te hebben genomen van onze verzendings- en retourvoorwaarden alsook garantievoorwaarden te hebben gelezen & aanvaard.

SHIPPING - VERZENDEN

“Sir Georges Luxury Men Store” streeft ernaar om u de beste verzendservice te garanderen, en zullen steeds de vooropgestelde termijn trachten te hanteren.

Onze verzendingen zullen bezorgd worden door externe vervoers-maatschappijen met name Bpost en Post NL.  Andere partijen kunnen van toepassing zijn zoals bv UPS, afhankelijk van de pakketafmetingen, bestemming en levertijd.  Ons datasysteem zal hiervoor steeds de beste oplossing voorstellen.

Een andere verzendingsmogelijkheid is de “on-demand” of “express” levering.  Het kan steeds gebeuren dat u op het laatste nippertje nog een cadeau'tje voor een gelegenheid wil bestellen, maar dat je die dag niet weg kunt van uw werkplek of office en dit dezelfde dag nog wenst te ontvangen? Deze optie is mogelijk mits een berekende toeslag die we u per mail zullen bezorgen.  Hiervoor werken wij samen met een dochterma’pij van Bpost nl. Eurosprinters.

Wij zorgen ervoor dat u "scoort" met uw geschenk bij uw familie, vrienden en of geliefden en "last but not least"... Moet er een strikje rond of n boodschap bij zoals bv Happy Birthday? No Problem .. We'll fix it. 🎁 Een geschenkverpakking kan je gemakkelijk aanvinken in onze checkout en wordt automatisch verrekend bij uw bestelling.  

Van zodra wij de bestelling ontvangen hebben, gaan wij onmiddellijk aan de slag voor u om uw bestelling in gereedheid te zetten en door te geven aan één van de bovenvermelde vervoersmaatschappijen.  Doch kunnen wij geen enkele garantie verlenen zoals bv: “besteld voor 20u morgen geleverd.” ( enkel bij de Express service)

Bestellingen worden steeds verstuurd op weekdagen van maandag tem vrijdag met uitzondering van Feestdagen in België en Nederland. Leveringen tijdens  de werkdagen van ma tem vrij zullen meestal de volgende werkdag geleverd worden. Bestellingen geplaatst in het weekend rekenen wij een max leveringstermijn aan van 2 à 3 werkdagen.

Uiteraard willen wij steeds onze klanten in de watten leggen en trachten wij de leveringskosten zo laag mogelijk te houden.  Wij hanteren daarom een gratis levering (binnen Belgie en Nederland) vanaf een besteld bedrag boven de € 45,00 incl BTW.  Voor bestellingen onder dit bedrag zal een leveringskost aangerekend worden van € 5,95 incl. BTW.

 Leveringen naar andere landen dan BE en NL of buiten de Europese Unie zullen op maat berekend worden en meegedeeld worden per mail. 

 Producten die tijdelijk niet voorradig zijn kunnen besteld worden door de klant waarvoor u ook een schriftelijke bevestiging zal krijgen per mail.  Aangezien de meeste van onze producten rechtstreeks uit het Verenigd Koninkrijk geleverd worden kan hier een wachttijd mee gepaard gaan van max 7 tem 10 dagen.

Mocht je een bestelling verkeerd geplaatst hebben in onze online webshop, Gelieve ons te contacteren per mail of via de live chat functie rechts onderaan op de Home page.

Indien de bestelling al verzonden mocht zijn, helpen we je graag verder met ons retour- en terugbetalingsbeleid hieronder omschreven.

 RETOUR

 Als klant heb je bij ons de mogelijkheid om een gedeelte of uw volledige aankoop te retourneren binnen de 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. Hiervoor dient u uw retour te melden via ons e-mail adres info@sirgeorges.be beter nog via ons “Retour Portaal” op de webshop. De verzendkosten zijn voor rekening van de consument.  Je kan gebruik maken van onze verzendtarieven , alsook van een door ons voorziene vervoerder.  Retourlabels kan je afprinten in dit portaal.

 Gelieve duidelijk te vermelden wat de reden van retour is.  Artikelen kunnen enkel teruggestuurd worden als zij voldoen aan de volgende voorwaarden:

 

  • Het Product of de producten zijn ongebruikt en bevinden zich in de originele verpakking en staat.
  • Het Verpakkingsmateriaal ( cellofaan en/of Seal) zijn intact.
  • Verbruiksproducten zoals bv Cologne’s, parfum’s, Aftershaves, Eau de toilette’s, crème’s, shampoo’s douchegels enz … mogen niet gebruikt zijn of gedeeltelijk verbruikt zijn.
  • Indien het product een productiefout heeft of indien het beschadigd is bij transport nemen wij uiteraard de retourkosten voor onze rekening. Alsook verkeerde leveringen door ons toedoen.
  • De consument draagt het risico voor de retourverzending bij bv verlies en of diefstal.
  • Indien er een Sample en of Gratis artikel geleverd werd door ons,kan dit in geen enkel geval terug gestuurd worden en zal dit niet terug betaald worden.
  • Mocht er bij een bestelling een promo actie of een gratis artikel meegeleverd geweest zijn dient dit artikel mee geretourneerd worden, alsook ontzien wij ons van de eventuele actie. Indien gerechtvaardigd zal dit u meegedeeld worden.
  • Om hygiënische redenen kunnen cosmeticaproducten die gebruikt zijn of waarvan de verzegeling is verbroken, niet geretourneerd worden.
  • Scheerkwasten mogen ook niet gebruikt worden met andere producten zoals bv scheercrèmes enz of in contact gekomen zijn met water of andere vloeistoffen.
  • Van zodra wij de retour hebben ontvangen, zal één van onze medewerkers dit product nakijken alvorens wij een beslissing nemen tot terugbetaling.

TERUGBETALING

 Het volledige of gedeeltelijk orderbedrag zal zo snel mogelijk of maximum binnen de 14 dagen worden terugbetaald op de bankrekening die bij ons bekend staat via desbetreffende bestelling mits de producten ongebruikt geweest zijn en voldoen aan bovenvermelde retourvoorwaarden. 

 GARANTIE

 Aangezien we een uitgebreid producten gamma aanbieden, zijn we verplicht om elk product afzonderlijk te bekijken wat de garantievoorwaarden zijn.  Bij aankoop worden deze steeds vermeld of zijn te raadplegen op de website van de fabrikant. 

Verdere vragen omtrent garanties moet u melden via mail  info@sirgeorges.be met een duidelijke en gedetailleerde productomschrijving, aankoopdatum, ordernummer enz.

 

(*) Indien aan deze “Shipping en Retour Disclaimer wijzigingen worden aangebracht, zal u deze steeds kunnen raadplegen op deze pagina, en zal de datum bovenaan gereviseerd worden.